Tämä avautuu kolmeen suuntaan. a) Henkilö on todella ystävällinen kaupungin työntekijä kun kaivaa kuopan toisen puolesta. b) Kaivaminen on vaivalloista. Pahimmat tyypit kaivattavat kuopan (=haudan) toiselle, jotta eivät paljon näkisi vaivaa ja likaisi käsiään asian tähden. mutta c) kysymys voi olla profeetallisesta sanasta: joka yrittää aiheuttaa hankaluuksia toiselle, tulee itse vaivojen alaiseksei. Näkee vaivaa samalla tavalla kuin toinen näkee nälkää. Silloin tämä tulee lähelle Sananlaskun alkuperäistä ideaa.
Tämä avautuu kolmeen suuntaan. a) Henkilö on todella ystävällinen kaupungin työntekijä kun kaivaa kuopan toisen puolesta. b) Kaivaminen on vaivalloista. Pahimmat tyypit kaivattavat kuopan (=haudan) toiselle, jotta eivät paljon näkisi vaivaa ja likaisi käsiään asian tähden. mutta c) kysymys voi olla profeetallisesta sanasta: joka yrittää aiheuttaa hankaluuksia toiselle, tulee itse vaivojen alaiseksei. Näkee vaivaa samalla tavalla kuin toinen näkee nälkää. Silloin tämä tulee lähelle Sananlaskun alkuperäistä ideaa.
VastaaPoistaPuujalka: Hieno analyysi. Kiitos tästä :)
VastaaPoistaTotta se on. Varsinkin jos se toinen ei putoa kuoppaan ja kaivaja luiskahtaa sinne itse.
VastaaPoistaLyhyestä vir.. ei kun runo kaunein :)
VastaaPoista:DDD
VastaaPoista